Vi har rebrandat!
Efter ett par händelserika år beslutade vi oss för att axla upp ett par nivåer, blicka framåt och och utveckla Danilo för att möta de värderingar, känslorna och personlighet som vi idag känner att vi byggt upp över åren tillsammans med våra fantastiska medarbetare och ovärderliga gäster!
Det har varit en fantastisk resa hittills, och idag står ett nytt, fräschare och mer laddat Danilo framför oss – såklart med samma värme och välkomnande som förut, men också med en starkare gnista i form av en totalrenoverad undervåning (nya ‘Downstairs’!), ett uppdaterat kök (med fokus på mat från Italien och Amerika), samt uppgraderade menyer, logga, färger och en sprillans ny hemsida, som lever upp till vad vi känner att Danilo utstrålar idag.
Nu är du välkommen in att drömma dig bort i vår nya, chica art deco-atmosfär från filmens guldålder till musiken av Frank Sinatras djupa stämma med en krispig stenugnsbakad italiensk pizzabit eller saftig burgare i handen. Hos oss är du fortsatt välkommen som du är, och vart du än är på väg – till konserten på Ullevi, till hockeymatchen på Scandinavium, på bio på Bergakungen, eller direkt in till oss – vi fortsätter att förstärka din upplevelse.
Och mer spännande saker ligger framför oss (hint hint!)… Danilos resa slutar inte här – den har precis börjat.
Välkommen till ditt Danilo!
Ready. Set. Action.
Vi håller tempo, vi är sofistikerade, vi är snygga drinkar och italienskt kaffe, vi är varma och välkomnande, vi är stilrena och djärva, vi är pizza pasta ribbeye och prosciuttofralla. Vi är film och vi är mat, vi är konserter och sport, vi är jazzig Frank Sinatra och pop. Vi är hård marmor och len sammet, vi är stark neon och persikofärger. Vi är vuxna men leker gärna, vi är old fashion och högst moderna, vi är levande-ljus-middag och fika, vi har kontraster och dom är unika. Vi är hög i energin och ett stilla tranquillo – vi är ditt Danilo.
Vår miljöpolicy
Danilos tankar om miljöarbete, hållbarhet, vårt ansvarstagande och vår framtid.
Vi på Danilo är i själ och hjärta övertygade om att vårt engagemang i frågor som kan skona vår värld är viktiga och betydelsefulla. Denna insikt gör jobbet både lättare och roligare! Alla är involverade, alla tycker till och alla initiativ tas emot med applåder och hurrarop.
Vi bryr oss och är uppriktigt intresserade för hur kretsloppet ser ut för de varor vi köper. Var är de producerade? Hur transporteras de? Hur ska man använda dem? På vilket sätt kan de återvinnas och ha ett liv även efter detta?
Vi har hållit på ett tag nu och har hunnit ta mängder med aktiva beslut. Genom dessa beslut ser vi till att du kan äta råvarorna på din tallrik med gott samvete. Exempelvis är vår tonfisk och scampi ASC-märkt vilket är en internationell hållbarhetsmärkning för odlade fisk- och skaldjur som både tar hänsyn till miljöaspekterna och de sociala aspekterna på odlingarna.
Arbetet kommer aldrig ta slut … Vi fortsätter att årligen utvidga det ekologiska livsmedels- och vinsortimentet. Vi fortsätter att vara varsamma i vår förbrukning av vatten och mycket sparsamma med kemikalier. Alla våra inköp fortsätter att vara miljöanpassade i den mån det går. Detta gäller livsmedel såväl som miljömärkta rengöringsmedel, förbrukningsartiklar, inredningsprodukter och tjänster från företag vi vet har samma värderingar som vi själva.
När det vi köpt trots allt gjort sitt och måste kastas, sorterar vi förstås allt avfall noga.
Alla kan bidra till en bättre värld. Vi försöker dra vårt strå till stacken. Hör gärna av dig om det är något mer du tycker att vi kan göra!
Socialt ansvar
Danilo drivs av människor som älskar att arbeta med det de är bäst på. Det skapar engagemang och det är något som syns utåt. För att det ska fungera tror vi att det krävs en ömsesidig respekt mellan arbetsgivare och arbetstagare och att det finns tydliga rättigheter och skyldigheter. Att ha ett anställningsbevis, att få kollektivavtalsenlig lön och rast varje dag är såklart en självklarhet hos oss. Vi bryr oss om varandra och har nolltolerans mot mobbing på vår arbetsplats.
Vi blickar även ut i världen och försöker att hjälpa vår omvärld. Vid flera tillfällen har vi gett bistånd, från företaget såväl som från personalen, till välgörenhetsorganisationer som exempelvis UNHCR, Barncancerfonden & A Reaching Hand.